Als je met je ENGIE account bent aangemeld, worden ook je klant- en energiecontractgegevens in de Drive app geladen. Standaard zullen al je contractadressen als laadlocatie worden ingeladen.
Verbind je auto:
Omdat de Drive app volledig softwarematig is, maken we gebruik van de connectiviteit van uw auto om laadgegevens te verzamelen. Om je auto te verbinden, moet je ervoor zorgen dat je dezelfde inloggegevens gebruikt als in de app van je autofabrikant.
Indien je wagen enkel toelaat om laadgegevens uit te wisselen maar niet kan aangestuurd worden zal je na het verbinden van je auto in de Drive app per laadsessie een overzicht vinden op het aantal geladen kWh en de kosten volgens je energiecontract. De Drive app vertelt je wat jouw wagen ondersteunt.
Beschik je ook over een compatibele laadpaal? Dan zal je wel slim kunnen laden als je deze verbindt.
Opgelet: het verbinden van de Drive app met een compatibel laadstation komt binnenkort beschikbaar. Voorlopig is enkel de koppeling met je elektrisch voertuig mogelijk.
Laadlocatie:
De laadlocaties gekoppeld aan je energiecontract werden automatisch in de Drive app geladen. Is dit niet gelukt? Dan kan je steeds manueel een laadlocatie toevoegen via Instellingen. Er is steeds een laadlocatie nodig om slim te kunnen laden met de Drive app!
Per laadlocatie zijn er bijkomende specificaties:
• Energieleverancier: ENGIE zal reeds ingevuld zijn voor de locaties van energiecontract.
• Laadpaal: Beschik je over een compatibele laadpaal dan kan je deze eveneens via Instellingen onder een laadlocatie verbinden. Lees ‘Hoe sluit ik mijn compatibele laadpaal aan?’
Kan je je wagen niet aansluiten of is deze niet stuurbaar, dan zal de Drive app automatisch vragen om een laadpaal aan te sluiten om ‘Slim laden’ te kunnen gebruiken!
Opgelet: het verbinden van de Drive app met een compatibel laadstation komt binnenkort beschikbaar. Voorlopig is enkel de koppeling met je elektrisch voertuig mogelijk.
Bankgegevens voor uitbetaling:
Beschik je over een ENGIE Drive energiecontract dan zal je volgens de voorwaarden van je energiecontract extra cash beloningen ontvangen per kWh die je Slim laadt met de Drive app! Je kan zelf beslissen wanneer de opgespaarde cash beloning op je rekening wordt gestort door in de Drive app om een uit betaling te vragen. De uitbetaling is mogelijk zodra je toegoed het equivalent van minstens € 5 bereikt.
Om de uitbetaling te kunnen doen vul je je bankgegevens in onder Instellingen – Profiel – Uitbetaling.
Heb je alle benodigde gegevens juist ingevuld, maar kun je nog steeds niet aan de slag met ‘Slim laden’? Neem contact met ons op via drivesupport@engie.com.
In Energiedesk
Nog geen account? Registreer je