Waarom krijg ik geen advies voor mijn voorschot?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen advies voor je voorschot krijgt:

  1. Je hebt je laatste afrekening minder dan 30 dagen geleden ontvangen. We hebben minstens 30 dagen verbruiksgegevens sinds je laatste afrekening nodig om een correct advies te geven.
  2. Je bent onlangs klant bij ENGIE geworden en je hebt nog niet 40% van je geschatte jaarlijkse verbruik verbruikt. Om een voorschotadvies te krijgen, moeten we over genoeg gegevens en historiek beschikken.
  3. Je vorige maandelijkse factuur is nog niet betaald.
  4. Je zal binnenkort je jaarafrekening krijgen.
  5. De factuurdatum van je gascontract wijkt af van je elektriciteitscontract.
  6. Indien je je voorschot 3 maandelijks of 6 maandelijks betaalt, zal je respectievelijk 3 maanden en 6 maanden voor je jaarafrekening geen informatie over "Je factuur" meer zien en geen voorschotadvies meer krijgen aangezien de volgende factuur die je zal krijgen is je jaarafrekening.

Heb je onlangs zonnepanelen geplaatst en krijg je geen voorschotadvies meer?

De app geeft één keer per 2 weken een budgetadvies. Indien je het advies van deze 2 weken reeds hebt gevolgd, dan zal je geen nieuw advies tot de volgende 2 weken krijgen.