Ik heb net zonnepanelen geplaatst en toch zie ik geen injectie in de Smart app. Hoe komt dat?

Heb je een digitale meter?

U bent bij ENGIE nog niet bekend als klant met zonnepanelen. Uw distributienetbeheerder moet de registratie van uw zonnepanelen nog verwerken en deze informatie officieel aan ENGIE doorgeven. Zodra ENGIE deze informatie ontvangt, zal ENGIE uw situatie moeten bijwerken. Dit verklaart waarom u uw injectie nog niet ziet in de Smart App. Deze procedure kan enige tijd in beslag nemen.

 

Wanneer zal ik mijn injectie kunnen zien in de Smart App? Zodra wij uw energiemeter hebben aangepast op verzoek van uw distributienetbeheerder, tonen wij uw injectie in kWh en passen wij uw correcte en contractuele injectieprijs toe in de Smart App.

 

Heb je geen digitale meter?

 

Zonder digitale meter, zijn je afname en injectie NIET apart gemeten want je meter kan terugdraaien. Op een dag of een maand zie je dus ofwel positieve afname (want afname > injectie), ofwel negatieve afname (want injectie > afname). Dus met zonnepanelen en zonder digitale meter, zie je geen injectie in de app. Er is enkel positieve of negatieve afname want je hebt een terugdraaiende meter.

Veelgestelde vragen